Successful

Business Attitudes

De kwaliteit van je communicatie is recht evenredig met de kwantiteit van je succes. Eén van de belangrijkste elementen in je communicatie is je attitude. Daarover gaat het in ‘Successful Business Attitudes’: hoe je je communicatie en attitudes inschakelt als cruciale factoren in je succes. Vroeger spraken we over zakelijke etiquette. Tegenwoordig heet dat personal branding.

Attitude Changes Things

Wat leer je in deze

workshop?

  • De enorme impact van non-verbale communicatie
  • Welke non-verbale signalen kan ik inschakelen om mijn doel te bereiken?
  • Tips & tricks.
  • Do’s & Don’ts.
  • Hoe maak ik een geslaagde 1ste indruk?
  • Wanneer ben ik te laat? Hoe los ik dit op?
  • Hoe begroet ik iemand? Zeg ik u of jij?
  • Wie stel ik voor aan wie?
  • Wat wil je drinken?
  • Het niet te onderschatten belang en effect van netwerken.
  • Tips om effectief & efficiënt te netwerken.
  • Hoe maak ik een geslaagde 1ste indruk? Hoe begroet ik mensen?
  • The elevator pitch : be bright & brief!
  • Hoe stel ik mensen voor aan mekaar?
  • Vergeet je visitekaartjes niet!
  • E-mailetiquette: Hoe zorg ik ervoor dat men mijn mails opent, leest en beantwoordt?
  • De smartphone: een geweldige uitvinding of helemaal niet?!
  • Internet & sociale media: een stukje netiquette.
  • Wie kiest het restaurant? Wie gaat eerst binnen?
  • Wie bepaalt het menu? Moet ik volgen? Wie kiest de wijn? Moet ik drinken?
  • Welk broodje is van mij? Wat eet ik wel en niet met mes en vork?
  • Wat doe ik met mijn servet? En met mijn gsm?
  • Wie betaalt?
  • Moet ik altijd en overal bereikbaar zijn?
  • De basisregels voor een efficiënt gesprek.
  • De impact van non-verbale communicatie op een telefoongesprek.
  • Het gebruik/misbruik van smartphones en antwoordapparaten.
  • Vergaderen: een noodzakelijk kwaad? Wanneer wel/niet?
  • De succesfactoren voor een geslaagde (e-)meeting.
  • De impact van non-verbale communicatie op een telefoongesprek.
  • Het gebruik/misbruik van smartphones en antwoordapparaten.
  • Moet ik kussen in een zakelijke context? Wie wel, wie niet? Hoe vaak? Hoe kom ik er onderuit?
  • Mag ik moppen vertellen in een zakelijke context? Wanneer wel en wanneer niet? Waarover wel en niet?
  • Small talk. Horen niet-zakelijke onderwerpen thuis in een zakelijke gesprek? Zijn er ook taboes?

Optie: In deze formule kan u ook het concept ‘Etiquettelunch’ integreren.

Wil je intens werken aan je pitch-technieken? Dan is de workshop ‘Pitchen met Power  interessant voor jou.

De aanpak van

'Successful Business Attitudes'

Meestal wordt deze workshop sterk op maat uitgewerkt en modulair opgebouwd. Je stelt zelf een cocktail samen met de modules die interessant zijn voor je doelgroep en voor de gestelde doelen. Op verzoek kunnen er zelfs nieuwe modules worden toegevoegd.

Stukken uit deze workshop komen ook aan bod in een dynamische, entertainende keynote, die gebaseerd is op het boek ‘‘Dames moet je kussen en moppen vertellen mag niet’, waarvan Ann Beckers co-auteur is. Een stukje ‘zakelijke etiquette’ …

Het beoogde doel:

je imago optimaliseren

Het resultaat

Na deze workshop beschik je over voldoende bagage om een sterk imago uit te bouwen, waarmee je makkelijker je doelstellingen zal bereiken.

Didactisch

materiaal

Duur

& aantal deelnemers

Groepsopleiding: 1 dag, voor maximum 12 deelnemers.

Zowel de duur, als de inhoud en het aantal deelnemers kan worden aangepast aan de concrete behoeften en mogelijkheden.

Personal coaching: in functie van jouw concrete, individuele behoefte.

Wil je ‘Successful Business Attitudes’ organiseren binnen jouw bedrijf? Of heb je bijkomende vragen?

Ann Beckers

Neem dan contact op met Ann Beckers via onderstaand formulier:

Feedback

van andere deelnemers

Feedback van andere deelnemers