Error showing flash-object.

Successful Business Attitudes / CE&O

 

“Proper etiquette is not about looking good;

it is a fundamental part of your professional skills

Geen contract zonder contact. Zakelijke etiquette en omgangsvormen zijn erop gericht om de zakelijke communicatie en het zakelijk contact te vergemakkelijken, te vereenvoudigen en te optimaliseren.

In "Succesful Business Attitudes" worden de belangrijkste omgangsvormen binnen de verschillende facetten van het bedrijfsleven samengebracht. U kan zelf uw cocktail samenstellen met de modules die het best beantwoorden aan de behoeften van de doelgroep. 

Module 1 : Non-verbale Communicatie 

  • De enorme impact van non-verbale signalen op zakelijke contacten.
  • Welke non-verbale signalen kan ik inschakelen om mijn doel te bereiken?
  • Tips & tricks : yes or no?
  • Do’s & Don’ts.

Module 2 : Zakelijke Afspraak 

  • Hoe maak ik een geslaagde eerste indruk?
  • Wanneer ben ik te laat? Hoe los ik dit op?
  • Hoe begroet ik iemand? Zeg ik u of jij?
  • Wie stel ik voor aan wie?
  • Wat wilt u drinken?

Module 3 : Productief Netwerken 

  • Het niet te onderschatten belang en effect van netwerken.
  • Tips om effectief en efficiënt te netwerken.
  • Hoe maak ik een geslaagde eerste indruk? Hoe begroet ik mensen?
  • The elevator pitch : be bright, be brief and be gone.
  • Hoe stel ik mensen voor aan mekaar?
  • Vergeet je wapens (lees : visitekaartjes) niet!
  • Waarop let ik bij de organisatie van een netwerkevent?

Module 4 : Het Digitale Tijdperk

  • E-mailetiquette : Hoe zorg ik ervoor dat men mijn mails leest? Hoe voorkom ik flaters en ergernis?
  • De smartphone : een geweldige uitvinding! Of niet?.
  • Internet & sociale media : wees aanwezig, maar schreeuw niet, roddel niet, vloek niet, vecht niet, … .

Module 5 : Op Restaurant 

  • Wie kiest het restaurant? Wie gaat eerst binnen?
  • Wie bepaalt het menu? Moet ik volgen? Wie kiest de wijn? Moet ik drinken?
  • Welk broodje is van mij? Wat eet ik wel en niet met mes en vork?
  • Wat doe ik met mijn servet? En met mijn gsm?
  • Wie betaalt?

Module 6 : Efficiënt Telefoneren 

  • Is telefoneren belangrijk of banaal?
  • Moet ik altijd en overal bereikbaar zijn?
  • De basisregels voor een efficiënt gesprek.
  • De impact van lichaamstaal en stemtaal op een telefoongesprek!
  • Het gebruik/misbruik van mobiele telefoons en antwoordapparaten.

Module 7 : Efficiënt Vergaderen 

  • Vergaderen : een noodzakelijk kwaad? Wanneer en waarom wel of niet?
  • Hoe draag ik als deelnemer/voorzitter/moderator bij tot een geslaagde vergadering?
  • Hoe bevorderen zakelijke omgangsvormen het effectief en efficiënt vergaderen?
  • Welke vormvoorwaarden bepalen het succes van de vergadering?
  • De meerwaarde van een goede vergaderlocatie.
  • Topless vergaderen : een nieuwe rage.

Module 8 : Kussen, moppen, small talk 

  • Moet ik kussen in een zakelijke context? Wie wel, wie niet? Hoe vaak? Of hoe kom ik er onderuit? De etiquette heeft hierover enkele regels, maar zakelijk Vlaanderen houdt er haar eigen mening op na.
  • Mag ik moppen vertellen in een zakelijke context? Wanneer wel en wanneer niet? Waarover wel en niet? Of is humor meer gepast? Zakelijk Vlaanderen heeft uiteenlopende visies.
  • Small talk. Horen niet-zakelijke gespreksonderwerpen thuis in een zakelijke context? En zijn er ook taboes? Ook hier vertellen we hoe het moet en laten we  zakelijk Vlaanderen aan het woord.

Optie : In deze formule kan u ook het concept Etiquettelunch” integreren (zie verder).

 

Doelstelling :

  • De deelnemers krijgen inzicht in de waarde en het nut van zakelijke etiquette en omgangsvormen in alle facetten van het professionele leven.
  • De deelnemers leren hoe hun omgangsvormen een krachtige tool zijn om hun persoonlijk en zakelijk succes te beïnvloeden.
  • Ze worden zich bewust van hun persoonlijk aandeel en hun verantwoordelijkheid in het algemene bedrijfsimago en leren dit positief te ondersteunen.
  • Dit heeft niet alleen een positieve invloed op de relatie met klanten en leveranciers, maar ook op de relatie tussen collega’s onderling.

Feedback van andere deelnemers 

Zakelijke omgangsvormen... wat kan ik daar nu nog van opsteken? Dat was wat ik dacht toen ik een demosessie mocht bijwonen van Ann. Ze had me al van bij de ijsbreker van haar presentatie te pakken en heeft me niet meer losgelaten! Na onze 1 op 1 sessies die we daarna georganiseerd hebben, heb ik, op een inventieve manier, enorm veel opgestoken. Helemaal op mijn maat, zowel professioneel als persoonlijk. Een aanrader als je het mij vraagt als je op zoek bent naar topkwaliteit op maat van jou of je bedrijf.
Pieter Cretskens - Owner at LeCre Project BVBA

Ann weet als trainer haar publiek te boeien omwille van haar hoge graad van empathie. 
De contacten met klanten en zakenpartners vlotten pas goed als je elkaar echt begrijpt. Ann maakt je tijdens de training 'Zakelijke Etiquette en Omgangsvormen' precies duidelijk hoe dit proces het best verloopt en welke tips & trics je daarbij kan hanteren. 
In haar boek "Dames moet je kussen en moppen vertellen mag niet" kan je alle aspecten ten gronde verder doornemen. 
Een seminar dat ons heel positief is bijgebleven en uitnodigt om samen bepaalde skills en topics verder te gaan uitdiepen

Chris Keytsman - Head of Private Banking at Delta Lloyd Bank