Public Speaking – Lawyers Only
Aalst: do 08/05/2025 – Antwerpen: di 20/05/2025 – Hasselt: do 17/06/2025 – Leuven: di 03/06/2025
Mechelen: di 10/06/2025 – Turnhout: do 19/06/2025 – Zaventem: di 24/06/2025
Wat hebben niet alleen Barack Obama, Brené Brown, maar ook de meeste succesvolle advocaten gemeen? Zij hebben geleerd om hun verhaal op een zelfverzekerde, overtuigende en boeiende manier te brengen.
Wil jij ook graag – zonder overdreven stress – presentaties geven die jouw confraters boeien? Die je cliënten tot actie aanzetten? Die je vennoten of andere stakeholders overtuigen? Waarmee je een zaal in vuur en vlam zet? Dan is deze workshop ongetwijfeld iets voor jou!
Omdat de advocatuur nu eenmaal een vak apart is en we tailor-made willen werken, kunnen enkel advocaten of juristen binnen de advocatuur aan deze open workshops deelnemen.
Praktische details
Locaties: OFFICENTER in Aalst – Antwerpen – Hasselt – Leuven – Mechelen – Turnhout – Zaventem
Voor deze opleiding investeer je € 495, excl. 21% BTW
- inclusief broodjeslunch
- inclusief digitaal didactisch materiaal
- inclusief video-opname & gepersonaliseerde tips
- inclusief online follow up (60 min., max. 2 maanden na workshop)
Wat leer je in deze
workshop?
- hoe je je degelijk voorbereidt, in functie van je doelstellingen en je publiek;
- hoe je je presentaties sterk opent en krachtig afsluit;
- hoe je (al dan niet) PowerPoint gebruikt om je verhaal te ondersteunen;
- hoe je van bij het begin de aandacht van je publiek trekt en vasthoudt;
- hoe je je lichaam en je stem gebruikt om (zelf)vertrouwen op te bouwen en om je publiek te boeien en te overtuigen;
- hoe je stress onder controle houdt en zelfverzekerd voor je publiek staat;
- welke je sterktes, valkuilen en werkpunten zijn;
- hoe je omgaat met een kritisch, uitdagend of sceptisch publiek;
- …
De aanpak van
'Leren Presenteren met Impact'
Dit is een interactieve & praktijkgerichte workshop. Door oefeningen en een eigen korte presentatie krijg je inzicht in je sterktes, je valkuilen en je werkpunten. Tijdens de ganse workshop krijg je persoonlijke feedback en tips, die je meteen kan toepassen.
We focussen we op 3 pijlers om te leren presenteren met impact:
- op wat je zegt (inhoud & structuur);
- op welk beeldmateriaal je hierbij wél of niet gebruikt;
- op hoe je je verhaal brengt (stem & lichaamstaal).
EXTRA: In de 2 maanden die volgen op de workshop krijg je nog 1 uur online personal coaching om je (herwerkte) presentatie of bijkomende vragen/uitdagingen met je trainer te bespreken.
Doelgroep van
'Leren Presenteren met Impact'
Deze workshop is nuttig …
- als je regelmatig presentaties geeft aan cliënten, confraters, zakelijke partners, studenten, bestuurders, vennoten en andere stakeholders.
- voor ieder spreekdoel: een meeting, een infoavond, een gastcollege, een pleidooi, een bemiddeling, een onderhandeling, een expertsessie, een keynote, een speech, … .
TIP: Wil je samen met enkele confraters zelf een datum & locatie voorstellen? Neem dan contact op met Ann Beckers via 0479 40 91 99 en geniet van een voordelig groepstarief.
Het resultaat
Na deze workshop beschik je over de nodige bagage om boeiende, zelfverzekerde en overtuigende presentaties te geven die je publiek informeren, inspireren en tot actie stimuleren. En dat terwijl je je stressniveau onder controle houdt.
Op basis van individuele tips & werkpunten kan je je eigen presentaties aanpassen en optimaliseren, rekening houdend met je eigen sterktes en valkuilen.
Voorbereiding &
didactisch materiaal
Je bereidt een presentatie van max. 10 minuten voor, over eender welk onderwerp, die je ook zal geven tijdens de workshop.
Aan het einde van de workshop krijg je:
- de digitale syllabus ‘Presenteren/Spreken met Impact’;
- een presentatie-checklist;
- het opnamemateriaal van je eigen presentatie;
- je eigen werkpunten;
- een attest van deelname.
Duur
& aantal deelnemers
Workshop in groep: 1 dag (9u – 17u)
Aantal deelnemers: voor een optimale ROI, beperken we het aantal deelnemers tot max. 6.
Online follow up: 60 min. personal coaching, binnen de 2 maanden na de workshop.