Error showing flash-object.

Hoe stel ik mijn bedrijf voor in 1, 5 of 10 minuten?

Binnenkort ga ik naar 2 netwerkevents waar een select groepje bedrijven zich mag voorstellen. In het eerste geval krijgen de kandidaten welgeteld 5 minuutjes voor hun elevator pitch. In het tweede geval is dat niet duidelijk, maar zullen de uitverkorenen het ongetwijfeld ook kort moeten houden.

Ik twijfel er niet aan dat die bedrijven er zich van bewust zijn dat dit een unieke gelegenheidis om hun netwerk te vertellen wat ze precies doen. Ik twijfel er echter ook niet aan dat enkele van die bedrijfsleiders de komende weken slapeloze nachten zullen hebben over wat ze precies zullen vertellen en nog meer over hoe ze dat zullen doen.
 

Drie nuttige tips: 

  1. Babbel niet teveel over jezelf. Je publiek wil vooral weten welke meerwaarde je kan betekenen voor hen of voor hun netwerk. De belangrijkste vraag is dus niet hoe je iets doet of wat je precies doet, maar in eerste instantie waarom je doet wat je doet
     
  2. Maak je publiek vervolgens duidelijk welk voordeel men heeft als men met jou in zee gaat. Dat is niet evident, hier moet je diep gaan. 
     
  3. Stel duidelijk waarom men voor jou moet kiezen en niet voor één van je concurrenten. Hier heb je waardevolle en unieke argumenten nodig. Met jonge, dynamische bedrijven, die de beste willen zijn, staat het internet vol!


Krijg jij binnenkort de kans om je bedrijf voor te stellen? En kom je er zelf niet uit hoe je dat professioneel aanpakt? Dan biedt een individuele sessie Pitchen met Power zeker een oplossing. Samen gaan we pinpointen wie je bent, wat je precies doet, maar vooral welke meerwaarde jij en je bedrijf bieden. Niet alleen de inhoud van je pitch, ook je (eventuele)beeldmateriaal en je presentatiestijl komen aan bod.

Naast een individuele sessie kan je ook opteren voor een open workshop met max. 5 andere deelnemers. Meer informatie over deze optie vind je hier

Interesse? Contacteer me dan telefonisch via 0479 40 91 99 of stuur me een mailtje via ann@abtraining.be. Dan bekijken we samen wat voor jou de beste oplossing is.


Graag tot binnenkort!

Ann

OVER DE AUTEUR

Ann Beckers is zaakvoerder van AB Training. Via workshops en lezingen begeleidt ze professionals om hun communicatieve en sociale vaardigheden in te schakelen als elementair onderdeel van hun persoonlijk en zakelijk succes. Zij is tevens co-auteur van het boek ‘Dames moet je kussen en moppen vertellen mag niet’.

Ann Beckers is gespecialiseerd in productief netwerken, overtuigend presenteren en zakelijke attitudes. Meer informatie vind je op www.ABTraining.be.