Error showing flash-object.

Elevator Pitch = Must Have

 

"Viktor is een geweldige kerel! Je komt hem overal tegen. Zeer sympathieke man, altijd goedlachs. Maar wat hij nu precies doet ? Iets met computers, denk ik."

"Marie is een hele toffe vrouw! Je ziet haar vaak op netwerkevents. Lijkt me een leuke dame om mee samen te werken. Maar wat ze nu precies doet? Iets met coaching, vermoed ik."

 

Als je jezelf bij het netwerken niet kort en krachtig, duidelijk en concreet kan voorstellen, is dat een gemiste kans. Waarom? Omdat mensen dan niet weten voor welk probleem ze jou kunnen inschakelen of welke meerwaarde jij voor hun netwerk kan betekenen.

Een sterke Elevator Pitch is dus ongetwijfeld een"must have" als het op netwerken aankomt.

Wat is een Elevator Pitch?

Een elevator pitch is een korte en krachtige voorstelling van jezelf of van je bedrijf, die je gesprekspartner

                                     begrijpt,

                                    onthoudt,

                                    makkelijk kan doorvertellen.

                                 

Wat is het belang van je Elevator Pitch?

Het doel van een pitch is dat je gesprekspartner kan inschatten of je al dan niet 

                                     ▪ nuttig en interessant bent

                                      voor haar/hem of haar/zijn netwerk. 

 

De vorm van een sterke Elevator Pitch

Een sterke Elevator Pitch is

                kort & krachtig,

               ▪ duidelijk & concreet.

 

De inhoud van een sterke Elevator Pitch

Inhoud en lengte zijn afhankelijk van de situatie en je gesprekspartners. Als je je pitch in verschillende modules opdeelt, ben je voorbereid op uiteenlopende situaties. Afhankelijk van de situatie gebruik je die stukjes die je nodig hebt.

                     Mogelijke modules

Wie ben je? Voor welk bedrijf werk je?

Wat doe je? Wat is jouw specialiteit, je expertise? 

▪ Wie is jouw doelgroep?

▪ Welk probleem los je op met je product of je dienst? Hoe ontzorg je je klant?

▪ Welke toegevoegde waarde of voordeel levert dat aan je klant?

▪ Waarom moet men voor jou kiezen en niet voor iemand anders?

▪ Waar kan men jou mee helpen? Waar ben jij naar op zoek?

▪ Wat is jouw Call to Action? Wat wil je dat jouw gesprekspartner doet?

 

Extra tips

▪ Laat je pitch heel natuurlijk klinken, spreek dus geen schrijftaal.

▪ Gebruik de ik-vorm, zeker als je een eenmanszaak hebt.

▪ Maak je pitch interactief, laat hem overgaan in een gesprek.

 

Een Elevator Pitch is nooit af. Het is een proces in beweging. Een goede pitch schrijven is niet makkelijk. Goed pitchen is nog moeilijker. Dat leer je al gaandeweg, door te oefenen en door het veel te doen.

Workshop 'Pitchen met Power' 

Sterk pitchen kan je leren. Het is trouwens niet alleen een kwestie van inhoud, maar ook van presentatie.

Wil je je inschrijven voor één van de open workshops "Pitchen met Power"? Klik dan hier voor meer informatie.

 

Heb je nog bijkomende vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact met mij op. Ik help je graag verder.

          Ann Beckers

          0479 40 91 99,

          info@abtraining.be,

          www.ABTraining.be,

          of via onderstaande link.